Είναι το παιδί μου έτοιμο για την Α΄τάξη;

2019-03-02

    Έχει το παιδί μου αρκετές γνώσεις ώστε να μπορέσει να παρακολουθήσει τα σχολικά μαθήματα;

    Έχει τις κοινωνικές δεξιότητες να μπορέσει να συνυπάρξει με άλλα 20 παιδιά στην τάξη ή με άλλα 200 στην αυλή του σχολείου;

    Πώς θα αντιμετωπίσει μόνο του κάποια δυσκολία;

    Πώς θα αντιμετωπιστεί από τους συμμαθητές του;

    Αυτά κι άλλα πολλά απασχολούν πολλές από τις μητέρες παιδιών που θα φοιτήσουν φέτος Α΄τάξη. Κυρίως, βέβαια, αυτές που δεν είχαν παιδί στο σχολείο τα προηγούμενα χρόνια.

    Διώξτε το άγχος και εστιάστε στο πώς μπορείτε εσείς να προετοιμάσετε το γιο ή την κόρη σας για το σχολείο. Δεν είστε η δασκάλα του ή ο δάσκαλός του. Αν δεν έμαθε να διαβάζει ή να γράφει μην ανησυχείτε! Θα του τα μάθουν στο σχολείο.

    Τι θα κάνετε εσείς:

    1. Αρχίστε να μαθαίνετε στο παιδί σας να ακολουθεί ένα πρόγραμμα. Φυσικά μπορεί να μην έχει διάβασμα, μπορείτε όμως αντί αυτού να βρείτε παρόμοιες ασχολίες, όπως παραμύθια, ζωγραφική ή χειροτεχνίες.
    2. Καλό θα ήταν να δημιουργούσατε ένα δικό του χώρο για να διαβάζει. Φτιάξτε ένα μικρό γραφείο στα μέτρα του. Χρησιμοποιήστε χρώματα, που ηρεμούν το μάτι και χαλαρώνουν, όπως το ανοιχτό πράσινο, το κίτρινο ή το γαλάζιο. Μάθετέ του ότι αυτός είναι ο δικός του χώρος κι αφήστε το να εγκλιματιστεί και να τον οικειοποιηθεί.
    3. Μάθετέ το να είναι υπεύθυνο για τα πράγματά του, π,χ. Να μαζεύει τα παιχνίδια του, να πετάει τα σκουπίδια του, να τακτοποιεί τα ρούχα του.
    4. Αναθέστε του δουλειές του σπιτιού που μπορεί να κάνει
    5. Επιδιώξτε να έχει επαφές με άλλα παιδιά ώστε να μάθει στην κοινωνική συναναστροφή, στη συνεργασία, στην ομαδικότητα, . Καλέστε παιδιά στο σπίτι, επισκεφθείτε φίλους με παιδιά, καθιερώστε την απογευματινή βόλτα στην παιδική χαρά και αφήστε το να παίξει ελεύθερα.
    6. Μάθετέ το τους κανόνες υγιεινής και τουαλέτας

    Σε ό, τι αφορά τις ακαδημαϊκές τους δεξιότητες:

  1. Διαβάστε του παραμύθια και ζητήστε του να σας απαντά στις ερωτήσεις «ποιος, πότε, πού, γιατί». να τα διηγηθεί, να φτιάξει ένα δικό του τέλος, Χρησιμοποιείτε συχνά τη φράση: "Τι θα γινόταν αν...». Αφήστε το να ζωγραφίσει ελεύθερα κάτι που του έκανε εντύπωση.
  2. Καθώς περπατάτε επιστήστε την προσοχή του σε σήματα, ταμπέλες, διαφημίσεις.
  3. Τραγουδήστε μαζί στο αυτοκίνητο, στο μπάνιο, στο κρεβάτι.
  4. Δώστε 1-2-3 οδηγίες και αφήστε το να τις εκτελέσει με τη σειρά
  5.  Δουλέψτε με τους αριθμούς, π.χ. το ασανσέρ, τα χρήματα, το τηλέφωνο, το τηλεχειριστήριο, με τα σχήματα, με τα χρώματα, το πολύ ή το λίγο
  6. 6. Αξιοποιείστε τις διακοπές για να μάθει να παρατηρεί τη φύση και τις αλλαγές της, τα φυτά και τα ζώα, τα έντομα.
  7. 7. Δείξτε του ένα χάρτη, τη χώρα μας, την πόλη που μένει, το σπίτι σας.
  8. 8. Τέλος μάθετέ του τα προσωπικά του στοιχεία, όνομα, επίθετο, διεύθυνση, τηλέφωνο.Τα παιδιά μαθαίνουν βλέποντας, ακούγοντας, πιάνοντας. Θα εκπαιδεύσετε με αυτόν τον τρόπο τον /την μικρό/ή σας μαθητή/τρια να μαθαίνει, να συγκεντρώνει την προσοχή του, να εξασκεί τη μνήμη του.

Να θυμάστε επίσης:Μην απαιτείτε αυτά που δεν μπορεί. Θα νοιώσει απογοήτευση και θα τα παρατήσει.Επιβραβεύστε αντί να τιμωρείτε.Μην προσφέρετε ανταλλάγματα. Π.χ. "Τέλειωσε με αυτό που κάνεις κι έτσι θα σου μείνει χρόνος να παίξεις με το φίλο σου". Είναι λάθος να πούμε: "Αν τελειώσεις με αυτό που κάνεις θα παίξεις με το φίλο σου"Τέλος βάλτε όρια στη χρήση οθονών, τηλεόραση, τάμπλετ, κινητά. Που θα τηρείτε εσείς και όλοι όσοι ασχολούνται με το παιδί σας.